#deburgst

@woutfassbender Na een moeizame seizoenstart weet De Burgst zich alsnog definitief veilig te spelen in de tweede divisie.… https://t.co/OpnBjBPSNo Sat Apr 21 18:46:55 +0000 2018
@woutfassbender Het moet raar lopen, wil De Burgst alsnog promotie-degradatiewedstrijden spelen voor lijfsbehoud in tweede divisie.… https://t.co/N48citAcmc Sat Apr 21 16:00:24 +0000 2018

Nieuws

Recreanten dames 1 slaat goede weg in

Recreanten dames 1 heeft de gewoonte om het eerste half jaar de competitie af te tasten en daardoor wat meer wedstrijden gelijk te spelen of te verliezen, om vervolgens het tweede half jaar door te stomen in de ranking door veel wedstrijden te winnen. 

 

Deze keer mochten wij tegen de nummer 3 van de competitie spelen, namelijk Gavoc'10 Dames 3 in de 2e klasse van de ORV. Aangezien het inmiddels januari is en wij op de 3e plek van onder staan, is het tijd om te laten zien wat we kunnen.
 
Onder leiding van onze fantastische trainer Tim en de support van Lizette die geblesseerd op de bank ons aanmoedigde met Christel aan haar zij die eerder weg moest en de mentale support van onze Maaike was het ‘showtime’. In de eerste set werd al snel duidelijk dat de conditie op peil moest zijn want het tempo lag hoog! Ons team zat er lekker in en al snel stonden we op een voorsprong. Tot de tegenstander met een aardige servicedruk al snel weer bij was. Voor de spelverdedigers Lenny en Emke was het aardig aanpoten om de set-ups te brengen en Tim koos voor een verrassende wissel. Nancy werd ingezet als spelverdeler terwijl zij normaal gesproken midden aanvaller is. Maar wat een slimme zet want Nancy voelde zich al snel als een vis in het water en voor we het wisten zaten we weer in de ‘winnaars-flow’ en kwamen de pases, set-ups en aanvallen al snel. De gebruikelijke ‘heeee-hooooo yel klonk als muziek door de zaal bij elke punt die gescoord werd en we wonnen de set met 25-21. 
 
We gingen de tweede set met een ‘we kunnen ze hebben!’ mentaliteit in. Sinds de uitval van Lizette staat Jos op het midden en heeft haar plek goed gevonden. Door de goede pases van Stephanie, Marieke en Angelique die alle ballen van de grond raapten konden de spelverdelers heerlijk kiezen om Jos op mid te laten knallen of Lidia op buiten te laten aanvallen. Ondanks dat we toch echt meer moeten gaan blokken van Tim wisten we de tweede set met een dikke vette 25-16 te winnen. Marlies was wat later en begon ondertussen warm te lopen om ons te komen versterken in de spelverdeling.
 
Met het idee dat de winst nabij was gingen we de derde set in! De koppies waren rood en het zweet begon je te ruiken maar het harde werk loont en dat zouden we vasthouden! Natuurlijk zijn Lidia en Jos niet de enige met een goede aanval. De mooie plaatsingen van Stephanie net achter het blok, de scherpe linkse hand van Marieke en de vliegende aanvallen van Angelique zorgden ervoor dat we de voorsprong wisten vast te houden. Dit keer iets spannender maar met 25-22 haalden we ook de derde set en dus de overwinning binnen! 
 
Echter wordt bij de recreanten ook een vierde set gespeeld waarmee we ons puntensaldo op konden schorten en we hoger in de ranking komen te staan. De tegenstander was duidelijk een stuk vermoeider en ondanks onze eigen vermoeidheid gingen we er weer volle bak voor! Met het oog op de gaten te vinden (zoals in veel gevallen in de hoeken) wisten we nog tactischer te spelen. Onze stemmen waren redelijk schor aan het worden door het geyel en Tim zat enthousiast te schreeuwen en te glunderen aan de kant dat de aanvallen toch zo mooi waren. Genoeg om ook de vierde set binnen te halen en dat lukte ook met een mooie score van 25-19. 
 
Met de behaalde 4 punten zijn we ook meteen uit de gevarenzone in de ranking en we zijn van plan dit vast te houden! 
 
Wij geven het stokje voor het volgende verslag door aan @Alexander Seegers! En @Alexander Seegers we willen aan het eind van het seizoen revanche op jouw damesteam dat je traint!
 
Meer foto's zien? Bekijk het bericht op Facebook!
Tags: competitie recreanten recreanten dames 1 wedstrijdverslag Geplaatst op: 10-02-2018


Will P.
16-02-2018, om 09.43 uur
Okee, Meiden en nu blijven winnen dan !!

You Can Do It, All !

Succes !!
 

Reageren op dit bericht

Naam:
Email:
Bericht: