Nieuws

Wedstrijdverslag 10/03/2018 Burgst D5 – Dunamis DS4

Na eindelijk een beetje bijgekomen te zijn van afgelopen zaterdag komt hier, ietsje later dan gepland, het wedstrijdverslag van de kampioenswedstrijd van dames 5. 

De zenuwen gierden door het team aangezien deze wedstrijd voor 99% zou bepalen of dames 5 kampioenschap binnen zou halen. Niet alleen de spelers konden het voelen maar ook de oh-zo coole Alex die eindelijk de griepgolf overwonnen had. Aangezien ook dames 5 niet geheel blessurevrij door het seizoen heen gefietst is, werden er voor wat extra kracht een paar dames uit dames 4 meegevraagd. Deze waren al bekend met Dunamis van de vorige wedstrijd en hadden net als ons veel zin in deze uitdaging. En, met de blessures van Inge (duim) en Heske (schouder) waren ze natuurlijk meer dan welkom. Dames 5 had veel publiek meegenomen; het zou een spannende wedstrijd worden! Gelukkig stond Will ook aan de kant om iedereen constant moed in te trommelen en helemaal los te gaan. Aan het einde van de wedstrijd wist heel de zaal in ieder geval dankzij het publiek dat we er zin in hadden. 

Ondanks de extra versterking bestond de eerste set volledig uit eigen team. Burgst en Dunamis waren beide erg luidruchtig en iedereen was benieuwd wat voor een niveau er neergezet zou worden. Ondanks dat er veel publiek van de Burgst was, liet Dunamis goed van zich horen. Het lawaai werd echter al snel minder toen de wedstrijd van start ging. 
 
De eerste set is dames 5 met 25-14 compleet over Dunamis heen gerold. De meiden lieten zien dat ze het kampioenschap verdienen en er met zijn allen hard voor willen werken. Ook werd er vanaf de kant hard gejuicht toen Paulien weer een bal recht in de hoek sloeg of Karien heel gemeen prikte. Toen het 25e punt behaald werd, werd dit dan ook gevierd alsof heel de wedstrijd al binnen was! 
 
Na de eerste set zong Dunamis wel een toontje lager, ze waren er klaar voor om de tweede set te winnen en lieten dit duidelijk zien. Dames 5 stond nog met het volledige eigen team in het veld maar kon niet meer dezelfde druk uitoefenen als in de 1e set. Hier maakte Dunamis dan ook optimaal gebruik van; al snel stond dames 5 10 punten achter met een score van 05-15. Ioana werd het veld in gewisseld en heeft punten binnen geknald waar de concurrent helemaal niets mee kon. Zo gebeurde er iets waar bijna niemand meer in geloofde. Onze scores kropen langzaam weer naar elkaar toe. Elk punt wat langs hun oren vloog verhoogde de wanhoop in de ogen van Dunamis. Waar iedereen verwachtte de set weg te geven, is deze alsnog uit de vingers van Dunamis geklauwd. Uiteindelijk is deze set gewonnen met een score van 26-24!! Aangezien niemand dit kon geloven werd ook dit punt gevierd alsof de wedstrijd weer voorbij was. 
 
Einde set werden we ontvangen door een euforische trainer die zijn tweede kampioenschap op rij al binnen handbereik zag. Toch werden we even streng toegesproken met woorden van waarschuwing: We Zijn Er Nog Niet!!  Onze hoofdjes weer uit de wolken en game face terug want we zijn pas op de helft!
Na het maken van de nodige wissels werd de derde set gestart. Wederom van hoog niveau; iedereen gaf zich volledig! Dunamis had geen zin meer en dat was wel duidelijk. Deze set was spannend maar op het moment dat we uitliepen met de punten, werd het afgemaakt. Ook de derde set werd door de Burgst gewonnen: 25-19. Wederom FEEST, want nu was de wedstrijd echt gewonnen!!
 
Ondanks de winst moet je van Nevobo perse nog een set spelen. In dit geval hadden we het echter beter bij 3-0 kunnen laten. Beide teams stonden weer in het veld met de nodige wissels en gingen er weer tegenaan. Na veel sterke aanvallen en een strijdlustig Dunamis stond Burgst achter met 22-15. De meiden vochten terug en het zag er zelfs naar uit dat ze hetzelfde gingen doen als in de tweede set, maar toch mocht het niet baten. Op een cruciaal punt zag de scheidsrechter een (voor iedereen onzichtbare) netfout bij de Burgst. Zo kroop Dunamis richting winst. 
 
Na deze set verloren te hebben moesten de meiden er heel even aan herinnerd worden dat ze de wedstrijd toch echt gewonnen hadden en het kampioenschap nu voor het oprapen ligt. Dit is uiteraard goed gevierd!
Tags: competitie dames 5 wedstrijdverslag Geplaatst op: 16-03-2018


Will P.
21-03-2018, om 14.09 uur
Okee, Meiden...op naar het kampioenschap !!

En de champagne en..DE Kampioenscup !!

Will
 

Reageren op dit bericht

Naam:
Email:
Bericht: